tisdag 23 november 2010

Do not give me five

Av oförklariga anledningar störs jag väldigt mycket på gesten "Give me five" då någon glatt höjer upp sin hand varpå den andra ska slå till den. Det värsta är förstås om jag själv tvingas slå till någons hand, som i all vänskaplighet bara vill visa att man lyckats med något riktigt bra. Men det ligger inte i min natur att göra "give me five", hela min kropp måste kämpa för att gå emot olusten att höja handen och klappa till. Jag ryser vid tanken.

Till och med att behöva bevittna folk som gör "give me five" är obehagligt. Exempelvis Peter Jidhe är expert på att i bästa sändningtid göra "Give me five" på de stackars idolerna i tid och otid. Han har bytt ut frågan -Hur känns det?, till att göra "give me five" istället. Kan inte nån lura i honom att kidsen nuförtiden inte håller på med sånt, att det är jättetöntigt och gubbigt så kanske 40-års-kris- Peter slutar upp med dumheterna.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar