måndag 26 april 2010

Det där med cravings

Jag har faktiskt inte fått några direkta gravidcravings den här gången. När jag väntade Clara var det tydligt, jag var väldigt påhittig hur jag skulle få möjlighten att få äta vispad grädde. Jag var otroligt pigg på att baka kladdtårta eller göra chokladpudding-just för att få komma åt grädden till. Men denna gång är det inte lika framträdande och suget kan variera väldigt från dag till dag. Och oftast är det först när jag äter någon jag vet att just detta var totalrätt... eller totalfel. Jag blev nästintill lycklig när Jasmine hade köpt vingummin till jobbet i förra veckan, det var en ren fröjd för smaklökarna. En annan gång fick jag äta mig igenom en hel asiatisk buffé förrän jag visste vad som vad rätt - misosoppa och melon.
Aptiten är det ialla fall inget fel på. Jag passar på att äta precis det jag är sugen på oavsett antal kalorier eller fettmängd. Oj, vad jag kommer att få lida för detta någon gång i aug-sep. Men den dagen den sorgen. See ya later, viktväktarna.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar