måndag 12 april 2010

Pest eller kolera

Barnmorskan på mvc påtalade idag att jag måste äta järntabletter. Trots att jag får grav förstoppning av dem. Och då menar jag förstoppning av typen "miniförlossning" med bajs-krystvärkar. Inte lockande alls. Men om jag inte tog de där tabletterna skulle jag tydligen tappa alla ork och energi och det är ju inte så lockande det heller.
Äh, jag får väl ta den där förstoppningen ändå. Kanske bra att vänja sig vid att försöka skita ut soffor (eller bajskorvar) på tvären.

.

2 kommentarer:

  1. Känner med dig jessica.och gaaaah vad jag hatade järn under mina sista månader med mollsie...men det finns special som inte är så?!!?? hemska..niferex...men inga järntabletter är ju helt 100...jag vill inte va en såndär "tipsare" så fort man blir gravid så får man 10000 dussin tips och historier på köpet hehe.men det enda som gäller är långa promenader mycket vatten samt en ny diet av russin och k.plommon som gäller för att slippa ev "typ föda barn varje dag känsla" styrkekramar j

    SvaraRadera
  2. Tack Jennie! Jo, nu är skafferiet fyllt med diverse torkad frukt, branflakes och linfrön. Det är nog ganska bra att blanda detta med min nuvarande godis och socker kost.
    Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera