tisdag 17 augusti 2010

Att gå i väntans tider

Nu är det bara dagar kvar innan det är dags för bebisen att komma. Kan man hoppas i alla fall, men jag gick över 11 dagar med Clara så det kanske blir samma sak denna gång. Så vad ska man pyssla med nu när man bara går och väntar? Jag är ju ungefär lika rörlig som ett kylskåp så det finns ju begränsningar vad som är möjligt men att bara ligga och dra i soffan är tråkigt.

Därför åkte jag och Clara till Vällingby C för att äta igår. Äta är ju faktiskt en typ av sysselsättning. Vi hade siktat in oss på asiatisk buffé och mjukglass med strössel. Men sedan kan man ju bara inte låta bli att shoppa något när man ändå är i ett shoppingcenter. Fast det var nog inte helt lyckat för jag kom hem med några väldigt märkliga varor... ett fem-pack barbapappastrumpor - till mig. Och ett par fruktansvärt fula kalsonger till Rikard med jeansshortstryck. Som faktiskt är i klass med hans Svampbob kalsonger som jag köpte i Kina i höstas till honom. Syftet med att köpa fula kalsonger till Rikard är för att jag och Clara ska ha nåt att skratta åt. Och nu har vi slutat skratta åt Svampbob kalsongerna.



.

2 kommentarer:

  1. Det var ju faktiskt svampbobarna som satte fart på produktionen, så var glad att du köpte dem :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju faktiskt sant. Men nu hoppas jag inte att jeanskalsongerna ska ha samma effekt...

    SvaraRadera