söndag 8 augusti 2010

Och 2 månader senare



Sommaren har behandlat mig väl. Trots en stor gravidmage har jag faktiskt kunnat njuta av sommarvärmen, av att sitta i skuggan på badstranden och av att ta dagen som den kommer. Men det är tre saker som har utmärkt sig extra mycket den här sommaren:

1. Glass. Jag har unnat mig glass. I stora lass. Minst en om dagen men oftast två. Det har varit mitt subitut för allt rosévin, alla de iskalla ölen och det goda rödvinet till det grillade köttet som jag gått miste om den här sommaren.

2. Iphone. Blev ägare till en Iphone i början av sommaren och knappt en enda av alla böckerna jag skulle läsa blev lästa. Varenda liten dötid blir surftid.

3. Sopranos. Köpte hela Sopranos-serien på Blocket och nu plöjer vi. Oftast flera avsnitt åt gången. Och det är så skönt att slippa Allsången och alla dåliga repriser på TV och all jäkla reklam. Funderar på att alltid titta på tv-serier i box form hädanefter. Entourage kan vara den som står på tur.

Blandade bilder sommaren 2010:


Baren "Och himlen därtill". Utsikten är magnifique.



Och där flög korken. Lite Moet på klippan är aldrig fel.



Jag visar profilen.


Nybadade. Strax: sandiga bullar och saft.



En cool cowboy i skärgården.



Trollpackorna har intagit Grönan.



Många åk i vattenruschbanor har det blivit... för vissa. Själv tog jag inte risken att ev fatsna någonstans på mitten.



Hasta la vista... baby!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar