torsdag 23 september 2010

Mitt nya liv

Mitt nya liv som egentligen börjar på måndag (ett nytt liv kan aldrig börja på någon annan dag än en måndag) kommer att innebära följande:
1. Inget godis, glass eller andra onyttigheter på vardagar. OM jag inte blir bjuden på fika, då kan man ju inte tacka nej det vore ju oförskämt!!
2. Laga nyttigare mat.
3. Rask promenad varje dag, minst 1 timme. Om några veckor får jag även börja träna(efter snittet) så då blir det sådana där vidriga sit ups och armhävningar också. Och lite jogging.

Ganska simpelt egentligen men efter att ha levt på godis och glass hela sommaren och inte rört mig nämvärt kan det bli riktigt jobbigt. Men ändå skönt! Tänker gå ner 4 kilo till jul och resterande 4 graviditetskilo till våren. Ganska okej mål tycker jag.

Har småbörjat mitt nya liv genom att köpa Frolic-flingor och en hälsotidning. Och bara av att läsa om lite nyttigheter så känns det som jag är en bit på väg. Nästan som jag redan har tappat ett kilo på bara motivation.

Råkade köpa en chokladkaka också. Men mitt nya liv börjar på måndag som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar